EKO mamcia

jak żyć zdrowo, ekologicznie i oszczędnie
Jabłka korzyści
Bez kategorii

Jabłka – korzyści z jedzenia

Jabłka to bez wątpienia najbardziej popularne i lubiane owoce, zwłaszcza w naszym kraju. Polska jest trzecim największym producentem jabłek. Niedrogi, smaczny idealny surowy jak i przetworzony owoc, dostępny w każdym sklepie czy na straganie.

  1. Jabłka a zęby

Jedzenie jabłek nie zastapi mycia zębów, ale pomoże w utrzymaniu ich w dobrej kondycji. Jedząc twarde owoce, uswamy z zębów osad nazębny, który przekształca się w kamień, dodatkowo masujemy dziąsła, które są podatne na choroby. Jedzenie jabłek zwiększa produkcję śliny, dzięki której z przestrzeni międzyzębowych “wypłukują” się resztki jedzenia.

Jeśli chcecie w naturalny sposób zadbać o zęby, zobaczcie przepis na domową pastę do zębów.

2. Jabłka pomagają w odchudzaniu

Jabłka dzięki zawartości błonnika pomagają w prawidłowej pracy jelit. Dobrze nawadniają organizm, wspomagają metabolizm. Same w sobie nie odchudzają, ale mają korzystne działanie na cały układ pokarmowy.

3. Jabłka chronią przed chorobami

Udowodniono, że związki obecne w skórce jabłek (tzw. triterpenoidy) mają właściwości grzybobójcze, przeciwwirusowe, do tego pomagają neutralizować komórki rakowe. Dodatkowo błonnik zawarty w jabłkach zmniejsza wchłanianie cholesterolu, zapobiegając miażdżycy i zawałowi.

4. Jabłka a astma

Jabłka zawierają flawonoidy, które znane są z właściwości ułatwiających oddychanie. Według naukowców dzieci, których matki podczas ciąży jadły jabłka są mniej narażone na astmę.

5. Jabłka zapobiegają starzeniu

Czy wiecie, że 100 gramów jabłkowego miąższu zawiera 3 razy więcej przeciwutleniaczy niż 100 gramów pomarańczy i aż 8 razy więcej niż 100 gramów bananów? Przeciwutleniacze chronią komórki przed działaniem wolnych rodników, opóźniają więc starzenie!

6. Jabłka – witaminy

Jabłka to bez wątpienia bomba witaminowa, zawierają witaminę C,  witaminy z grupy B (B1, B2, B3, B5, B6, B9, B12, A i Retinol, E i tokoferol, D, K, β-Karoten, likopen) minerały, dużą ilość błonnika roślinnego, kwercetynę (4 mg w 100 g jabłek), a także pektynę (1÷1,5 g w 100 g świeżego jabłka).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *